پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118396
کشورهاي عربي با خطاي محاسباتي، شکست اسرائيل را در غزه نمي بينند
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2406

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه اينترنتي بسيج، سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در نشست مسئولان راهيان نور دانش آموزي کشور که در سالن پنج آذر برگزار گرديد گفت: خون پاک کودکان و شهداي غزه دنيا را بيدار کرده و سند محو نشدني براي رسوايي استکبار است که چهره واقعي حقوق بشر آمريکايي و اروپايي را نشان مي دهد.

 

سردار نقدي با بيان اينکه مردم پس از دو قرن بردگي غرب از غفلت بيدار شده و بايد براي آزادي خود فکري کنند، اظهار داشت: بايد با بهره گيري از خون پاک شهداي مظلوم غزه زمينه را براي نابودي استکبار از روي زمين هموار کرد. ان شاء الله به زودي کاروان هاي راهيان نور دانش آموزي براي بازديد از جبهه ها و شهادتگاه هاي شهداي مظلوم غزه و بيت المقدس اعزام مي شوند.

 

وي بر ارتباط موضوع راهيان نور و اوضاع امروز غزه تاکيد و تصريح کرد: امروز دشمن حقير تلاش مي کند تا جامعه انساني را تربيت حيواني کند؛ کرامت را از او گرفته و حقارت بدهد، عزت و علم را گرفته و به جاي آن ذلت و جهل بدهد، سلامت نفس و پاکي و تزکيه را از انسان ها گرفته و آنها را در فحشا و فساد غرق کند، اين رسالت نظام ليبرال صهيونيستي حاکم بر دنياست، که تمام ابزارها را براي آن بکار گرفته است.

 

رييس سازمان بسيج مستضعفين، راهيان نور دانش آموزي را نقطه مقابل حرکت نظام ليبرال صهيونيستي دانسته و ادامه داد: استکبار از انسان هاي شجاع، حق جو و عدالت خواه مي ترسد چرا که توان و قدرت مديريت و تسلط بر آنها را ندارد و از آنجايي که خودش حقير و پست است پس سعي مي کند تا جوامع را حقير و پست بارآورد.

 

وي با بيان اينکه رژيم صهيونيستي با وجود تمام امکانات جاسوسي، همچنان غزه را بي هدف بمباران مي کند افزود: ارتش ترسوي اسرائيل پس از حدود يک ماه درگيري نتوانسته در زمين غزه حتي صد متر پيشروي کند، با وجود اين همه ترس وزير دفاع اسرائيل بايد در جيره شخصي سربازان اسرائيلي تجديد نظر کند.

 

جانشين فرمانده کل سپاه در امر بسيج نيروي خروجي دستگاه آموزش و پرورش را جواني آگاه، با کرامت و فضيلت و شهادت طلب عنوان نموده و خاطرنشان کرد: براي رسيدن به اين هدف، مسائل نظري بسياري وجود دارد که بايد در جاي ديگري به صورت مفصل بيان شود، ولي همه کارشناسان بر معرفي الگوي عملي تاکيد دارند، چرا که اين روش تاثير بيشتري بر نوجوان و جوان دارد؛ بناي تربيتي قرآن نيز در روايت داستان هاي انبيا و اوليا، معرفي الگو صالح است.

 

وي راهيان نور دانش آموزي را از موثرترين اقدامات تربيتي خوانده و افزود: در راهيان نور دانش آموزي شهداي گرانقدر به عنوان قله هاي کرامت و فضيلت و الگوهاي کامل معنويت و انسانيت معرفي مي شوند و با آنکه دوره اين اردوها کوتاه است، اما طبق تجربه و مصاديق موجود، جوانان و نوجوانان را بسيار متحول کرده است؛ پس بايد براي اجراي هرچه بهتر آن سنگ تمام گذاشت.

 

سردار نقدي کارشکني و لشکرکشي استکبار را براي مقابله با اين روش تربيتي يادآور شده و بيان کرد: هزاران شبکه ماهواره اي و اينترنتي در حال فساد پراکني در دنيا هستند؛ اين مفاسد در سراسر جامعه غرب مشاهده مي شود، حال آنکه اگر جامعه غربي به درستي تربيت شود، اجازه نمي دهد تا قدرت هاي جاکم بر آنها اينگونه رفتار ظالمانه داشته باشند، از اين رو حاکمان غربي جوامع خود را غرق در فساد نگه مي دارند.

 

وي به فعاليت 162 شبکه فارسي زبان ماهواره اي براي به فساد کشيدن ملت ايران اشاره نموده و تاکيد کرد: جبهه جنگ فرهنگي امروز گسترده از جبهه هاي دفاع مقدس است و هجوم دشمن تا عمق خانه ها نفوذ کرده و حرکت مقدس راهيان نور دانش آموزي در تقابل با جنگ فرهنگي دشمن عليه خانواده¬ هاي ماست.

 

رييس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه خاطرنشان کرد: به يک تعبير مي توان گفت خوشا به حال مردم غزه که صداي بمب ها را مي شنوند و امکان پناه گرفتن دارند، ولي بمباران فرهنگي عليه خانواده ها و به ويژه جوان هاي ايراني خاموش و بي صداست؛ خوشا به حال مردم غزه، که در زير بمباران سرافرازانه و افتخار آميز شهيد و با احترام تشييع مي شوند و قطره قطره خونشان سبب بيداري ملت ها مي شود، ولي شخصيت و حيثيت جوانان ما در جنگ فرهنگي بي صدا نابود مي شود و از آنها يادي نمي شود.

 

وي به فعاليت هاي فرهنگي و تبليغاتي در طول سفرهاي راهيان نور دانش آموزي اشاره نموده و افزود: مهمترين عنصر نقش آفرين در اين سفرها عوامل انساني هستند که با اين دانش آموزان همراه مي شوند و با گفتار، رفتار و اعمال خود تاثير زيادي بر دانش آموزان مي گذارند؛ پس بايد در انتخاب و آموزش افرادي که همراه کاروان هاي دانش آمنوزي در راهيان نور هستند اهتمام کرد.

 

جانشين فرمانده کل سپاه در امر بسيج بر نشان دادن الگوهاي انساني جهاد و شهادت در اين اردوها تاکيد نموده و گفت: نبايد دستاوردها و محور اين سفر در بيان و تشريح رشادت هاي جنگي و ذکر پيروزي هاي رزمي محدود شود، بلکه بايد از اين نقطه شروع شده و به جنگ امروز در عرصه هاي عقيدتي و فرهنگي برسد. بايد تلاش کرد تا نوجواني که در اين سفر نوراني همراه مي شود، با الهام از رشادت هاي اسلاف گذشته خود بتواند مسير و جايگاه خود را در جنگ امروز پيدا کند و ضمن حفظ خود در اين جنگ بتواند جامعه خود را نيز آگاه کند.

 

وي شهادت طلبي دانش آموزان پس از اين اردو و دفاع از کرامت انساني را قدمي بلند خوانده و تصريح کرد: اين بيداري براي کرامت و عزت انساني کافي نيست و اگر ندانند که در چه شرايطي هستند، به گفته امام خامنه اي دچار خطاي محاسباتي مي شوند مانند کشورهاي عربي که با خطاي محاسباتي شکست ارتش اسرائيل را در غزه نديده مي گيرند و باز هم از اين ارتش ترسو و هيبت پوشالي آن مي ترسند.

 

سردار نقدي در همين زمينه خاطرنشان کرد: نيرويي که در مقابل چند تک تيرانداز فلسطيني زمين گير شده است، بي شک در مقابل ارتش مصر در کمترين زمان از بين خواهد رفت، ولي کشورهاي عربي به دليل خطاي محاسباتي که بر اثر فعاليت هاي گسترده جنگ رواني و جاسوسي دشمن برايشان ايجاد شده از ارتش ترسوي اسرائيل مي ترسند.

 

وي ضمن تاکيد بر امنيت راهيان نور دانش آموزي اظهار داشت: با وجود همه تمهيدات لازم، اين موضوع مورد سوء استفاده رسانه هاي دشمن قرار مي گيرد و با آنکه سالانه چندين هزار نفر از مردم در طول سفرهاي مختلف گردشگري به دليل سوانح مختلف ازجمله سوانح رانندگي کشته مي شوند، هيچ گاه مردم را از اين سفرها باز نمي دارند.

 

رييس سازمان بسيج مستضعفين تعداد کم حوادث و آسيب ديدگان اردوهاي راهيان نور دانش آموزي را يادآور شده و ادامه داد: جوسازي ها و حتي خبرسازي هاي کاذب پيرامون تصادفات راهيان نور توسط رسانه هاي صهيونيستي و همدستانشان در ايران به دليل وحشت از تاثير شگرف تربيتي اين اردوهاست. اين رسانه ها در ساير تصادفات اشاره اي به مقصد نمي کنند و تنها به اعلام محور حادثه بسنده مي کنند؛ ولي در راهيان نور، با قصد و غرض مقصد را رسانه اي مي کنند و مردم را از فيض اين سفر معنوي باز مي دارند.

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html